Badanie międzykulturowej trafności konstruktu bogactwa społeczno-emocjonalnego (SEW): marokańskie firmy rodzinne
pdf (English)

Słowa kluczowe

bogactwo społeczno-emocjonalne (SEW), międzykulturowy, firmy rodzinne

Jak cytować

Mohammed, K., & Hourmatallah, H. (2021). Badanie międzykulturowej trafności konstruktu bogactwa społeczno-emocjonalnego (SEW): marokańskie firmy rodzinne. Myśl Ekonomiczna I Polityczna, 71(1), 100–123. Pobrano z https://mysl.lazarski.pl/mysl/article/view/1466

Abstrakt

Koncepcja bogactwa społeczno-emocjonalnego (SEW) zyskuje coraz większą popularność w środowisku naukowym jako potencjalny dominujący paradygmat w dziedzinie biznesu rodzinnego. Jednak to „nowe, rodzime” podejście teoretyczne nadal zawiera kilka niejasności, którymi należy się zająć, na przykład: brak jasnych, konsensualnych miar, niepewność co do międzykulturowej ważności perspektywy SEW i tak dalej. Niemniej jednak, niniejszy artykuł reprezentuje wiele badań opartych na studium przypadku, które mają na celu zweryfikowanie ważności podejścia SEW w kontekście Maroka, a uzyskane wyniki odzwierciedlają różne cechy kontekstowe, które przyczynią się do poprawy i rozwoju paradygmatu bogactwa społeczno-emocjonalnego.

pdf (English)
Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.