Przedsiębiorstwa społeczne w Polsce w czasie pandemii
pdf

Słowa kluczowe

COVID-19, przedsiębiorstwo społeczne, ład gospodarczy, społeczna gospodarka rynkowa

Jak cytować

Gardziński, T. (2022). Przedsiębiorstwa społeczne w Polsce w czasie pandemii. Myśl Ekonomiczna I Polityczna, 73(2), 22–46. Pobrano z https://mysl.lazarski.pl/mysl/article/view/1443

Abstrakt

Problemem badawczym jest działalność przedsiębiorstw społecznych, które mają pozytywny wpływ na minimalizację skutków pandemii. Celem artykułu jest weryfikacja hipotezy, że przedsiębiorstwo społeczne usytuowane w ładzie społecznej gospodarki rynkowej może niwelować skutki pandemii, podejmując dodatkowe działania na rzecz odbiorców w związku z COVID-19. Przesłanką do podjęcia tematu badawczego jest występująca w literaturze luka badawcza w zakresie łączenia tych dwóch prospołecznych koncepcji i oceny tego, jak przedsiębiorstwo społeczne może uzupełniać oddolnie braki wynikające ze słabości ładu społecznej gospodarki rynkowej w Polsce. Do weryfikacji hipotezy autor posłużył się badaniem na potrzeby dysertacji doktorskiej. Kluczowym wnioskiem z przeprowadzonego badania jest to, że przedsiębiorstwa społeczne odczuwające skutki pandemii są w stanie również jednocześnie je minimalizować.

pdf
Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.