Psychologiczne aspekty migracji przymusowych – przypadek Ukraińców uczących się w polskich szkołach
pdf

Słowa kluczowe

uchodźcy, Ukraina, Polska, uczniowie, psychologiczne aspekty

Jak cytować

Gmaj, K. (2023). Psychologiczne aspekty migracji przymusowych – przypadek Ukraińców uczących się w polskich szkołach. Myśl Ekonomiczna I Polityczna, 79(4B), 183–194. Pobrano z https://mysl.lazarski.pl/mysl/article/view/2114

Abstrakt

Od 2022 r. Polska z powodu wojny w Ukrainie przekształciła się w jedno z głównych państw na świecie przyjmujących uchodźców. Niniejszy artykuł przedstawia psychologiczne aspekty przymusowej migracji, a dokładniej odnosi się do ukraińskich dzieci, które w wyniku agresji rosyjskiej rozpoczęły naukę w polskich szkołach. Zwraca uwagę na uwarunkowania, z jakimi mierzą się dzieci i ich rodzice/opiekunowie. W kontekście dobrostanu psychicznego dzieci i młodzieży z Ukrainy porusza także kwestię relacji między uczniami oraz jednoczesnego uczestnictwa w polskim i ukraińskim systemie edukacji. Artykuł wskazuje, że zrozumienie psychologicznych uwarunkowań jest kluczowe dla skutecznego wsparcia adaptacji i integracji uczniów.

pdf
Prawa autorskie (c) 2025 Uczelnia Łazarskiego w Warszawie, Polska